onsdag 28 januari 2015

"Vi ska bli som Barcelona är på Camp Nou - oslagbara"

Robin Söderling och kollegan Magnus Alsterback har anledning vara nöjda
Robin Söderling når nya mål i sin karriär vid sidan av banan.
Söderlings eget bollmärke - RS - finns i 15 länder, 50 svenska klubbar använder bollen i sin dagliga verksamhet och nu ligger bollrören på hyllorna i många av landets Stadium-butiker.
– Jag är mycket stolt och glad över avtalet med Stadium, säger den tidigare världsfyran och tvåfaldige Grand Slam-finalisten till Challenge.
Fyra år efter sin senaste match på ATP-touren är Robin Söderling fortfarande ett stort namn. Men han menar att enbart namnet knappast skulle ha räckt för att få till stånd avtalet.
– Jag tror att känslan i vårt varumärke, insikten i vår strategi och vad vi åstadkommit under första året imponerat på Stadium.
Klart sedan tidigare är att RS-bollen gör debut på ATP-touren i höstens If Stockholm Open där Robin förra året klev in som turneringsdirektör och fick en smakstart med bra publiksiffror och en drömfinal mellan Tomas Berdych och Grigor Dimitrov.
Även om intresset för bollen är stort också utomlands är den svenska marknaden nummer ett för Robin och hans team.
– Vi ska bli som Barcelona på Camp Nou. Oslagbara, säger han med glimten i ögat.
Företaget har också tagit fram tennisbollar för barn och tecknat ett tvåårsavtal avtal med If SO-tour.
- Runt 520 knattetävlingar per år kommer att spelas med vår boll, berättar delägaren Magnus Alsterback som liksom Robin får mycket positiv feedback för bollen.
- Vi får ofta höra att den är en av de bästa på marknaden vilket självklart är lika kul som stimulerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar